Sihanouk en Saigon/ Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Familie lentjes Cambodja en Vietnam - WaarBenJij.nu Sihanouk en Saigon/ Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Familie lentjes Cambodja en Vietnam - WaarBenJij.nu

Sihanouk en Saigon/ Vietnam

Blijf op de hoogte en volg Familie lentjes

04 Januari 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Hi lieve allemaal! Na ons eiland zijn we nog 5 nachtjes kn sihanoukville gebleven. Daar hadden we twee guesthouses, twee nachtjes in een mooie met leuke tuin, drie nachtjes in een biggetjeshuisje van stro op het strand. Na 5 dagen heerlijk uitgerust te raken, mooie schelpen te vinden en zonder wind lekker te relaxen hebben we een bus geboekt naar Vietnam. Een nachtbus en dus een goede bus geboekt met toilet, bedden/ tandartsachtige stoelen. en vaste zitplaatsen...bleek anders dan op de foto haha.Tot aan phnom penh was het een gewone bus. Daar moesten we overstappen, zit je dan midden in de nacht op de grond van een busstation met slapende tyche en niemand die weet waar de bus is. Maar er kwam er een. Daar bleek dat heel veel mensen hetzelfde stoelnummer op het kaartje hadden. Geen vaste plek dus. Toilet? Oh, broken... Maar goed, Yara en ik heb gewoon op het busstation achter een bloempot met palmboompje op de grond geplast. En bijna niemand heeft het gezien☺️.
Eenmaal over de grens van Cambodja, 12 uur later was echt heel fijn! En een enorm verschil. Zo schoon vergeleken met heg droge stoffige en vervuilde Cambodja waar ik me nergens echt veilig voelde. In Vietnam is alles schoon, nergens vuilnis op straat en overal mooie planten bloemen en bomen. We reden langs een arme buurt met golfplaten huisjes en zelfs daar hadden ze hun zandstoep aangeharkt!!!! Bizar. Nu zijn we in Saigon, heel leuke stad, heel druk, maar schoon met mooie parken, leuke antiekwinkels en een speeltuin! De meiden hebben een mooie jurk gekocht, net prinsessen. Ze doen het zo goed, we zijn echt trots op ze. Morgen rijden we door naar Mui Ne. En daar hebben we 2 nachten een guesthouse met zwembad, verrassing voor de meiden!kus van ons allemaal.

• 04 Januari 2014 - 16:34

Joke:

Ziet er ontspannen uit, zeker de 3 meiden in de bus. Groet vanuit een regenachtig Haarlem XX

• 04 Januari 2014 - 16:56

Dini:

Wat een avonturen. Wel wat anders dan Frankrijk. liefs voor 4

• 04 Januari 2014 - 19:14

Renée:

Het is maar goed dat je het nu pas vertelt dat je je in Cambodja nooit veilig hebt gevoeld Arda, maar fijn dat Vietnam nu beter voelt en schoon is, blijf goed opletten op elkaar en de meisjes. Straks in Nederland wordt het wel weer saai. Daarom nu maar genieten van elk moment. liefs Renée

• 05 Januari 2014 - 13:09

Simone:

hoi lieve mensen, heerlijk hoor. Passen jullie op met schooters in vietnam.
    Liefs van tess en levi ook aan de meisjes.

• 06 Januari 2014 - 14:42

Via Nova Klas Middenbouw:

Hallo familie lentjes, Yara natuurlijk.
    We hebben net jullie reisverslagen gelezen, volgens mij hebben jullie het lekker warm en is het een hele belevenis!!, Hier bij ons is het koud en winderig.
    We zijn wel een beetje jaloers op jou Yara. Wij zijn vandaag weer begonnen op school en hebben al weer heel hard gewerkt. Yara wil jij ons ook vertellen wat je allemaal beleeft.
    Het zou leuk zijn om een keer met je te skypen, maar we zien net dat het bij jullie al kwart voor elf is in de avond.
    Heel veel plezier en geniet er lekker van.

Groetjes van juf Jenny en al je klasgenootjes

• 06 Januari 2014 - 15:28

Robert:

We waren al bang dat jullie je gingen vervelen en dat het een beetje saai op het strand hangen zou zijn. Gelukkig is dat niet het geval ;-)
    Geniet lekker verder.

• 08 Januari 2014 - 09:54

Henny:

Even bij Dini een berichtje.Mijn laptop doet het niet. En dat is heel vervelend. kusjes mam

• 08 Januari 2014 - 09:58

Dini:

Je moeder was hier zoals je las. Ze verwacht wel te kunnen skypen morgen.
    Joke komt zaterdag kijken naar laptop en anders koopt ze een nieuwe . Groetjes en liefs
    Berichtjes via deze site sturen op haar laptop lukte mij ook niet