Deel 2. (Gelukkig had ik de tekst nog allemaal) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Familie lentjes Cambodja en Vietnam - WaarBenJij.nu Deel 2. (Gelukkig had ik de tekst nog allemaal) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Familie lentjes Cambodja en Vietnam - WaarBenJij.nu

Deel 2. (Gelukkig had ik de tekst nog allemaal)

Blijf op de hoogte en volg Familie lentjes

24 Januari 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

De volgende dag een hele mooie tour per bootje gedaan door de grotten van phang nha. En in de avond iets verderop een heel rustig guesthouse gevonden aan een meer. THe lake house, heel mooi met prinsessenbedden en warme chocomelk ( tis hier inmiddels best koud nl.) volgende dag met een tour mee, naar grotten waar we doorheen liepen, kajakken, en daarna door een kloof lopen met teveel kalksteenmodder. Je zakte tot je middel weg en we hadden alleen een helm op met een lichtje er op. Dus helemaal smerig aan de andere kant er uit, waar we door het grotmeertje naar de overkant moesten zwemmen ( tyche en ik gingen in de kajak, maar wij werden dus ook niet schoon!) Yara heeft het gezwommen! held! Dit was echt heel erg leuk!!
De volgende ochtend ging tijn met een brommertje geld pinnen in het dichtstbijzijnde toeristenoord ( ghosttown). Ik ging met de meiden naar het lokale dorp waar ons fijne guesthouse vlakbij was. Daar was in de ochtend markt en dan konden we goedkoop warme kleren kopen was ons verteld. Dat was weer zo leuk! Lekker naïef gingen wij drie blonde dames het dorp tegemoet. Al gauw liep het dorp uit, riep iedereen ons toe, gaven ze handjes en Knuffels, en voelde ik me net Sinterklaas. Tyche en Yara bleven handjes geven en zagen er de humor wel van in gelukkig. Ondertussen werden we achtervolgd door een koe, toen ging de lokale school uit en werden we platgewalst door 100 kindjes in uniform die allemaal gedag wilden zeggen. En op de markt waren geen kleren. maarrrrr.. wel een rol tape ( die zocht ik zodat ik de airco in de nachtbussen kan afplakken en we niet in een ola- ijsje hoeven te veranderen.). Uitgelachen omdat dat het enige artikel was dat niet te koop was, stomme toeristen, maar uiteindelijk toch gekocht voor 80 cent. Vast teveel betaald. Ondertussen waren we een uur verder haha, en kwam tijn ons oppikken met de brommer. Dat scheelde een hoop tijd voor de terugweg. Maar het wAs echt hilarisch, al haat ik dat woord.
In de middag werden we naar de trein gebracht waar we de slaaptrein naar Hanoi hadden. Heerlijk geslepen in ons 4 pers. Slaapcoupé. Tyche vond het zo leuk, jammer dat ze op het station al in slaap viel en pas wakker werd toen we er waren...
Hanoi was gewoon te druk en vol en bizar om over te steken. Meiden werden er druk van en over hun zenuwen. Gevlucht naar halong bay dus. Dat was geweldig. 1 nacht op de boot geslapen, een mooie hut met twee bedden, heerlijk eten, en echt zo mooi.... Niet te beschrijven. En weer even een lekker zonnetje, waardoor het, met mijn voor 10 dollar gekochte winterjas, heerlijk was op het dakterras. Dat was ons laatste tripje hier. Vietnam zit er op. Hoogtepunten: halong bay, phang na caves en hoi An. Opvallendheden: hoge hele smalle gebouwen, verschil in karakter van de mensen tussen noord en zuid Vietnam ( noorden communistische deel en veel oorlogsschade) mensen hebben in noorden geen kachel maar het is wel koud, daarom heeft iedereen de hele dag binnen ook een winterjas aan. Heel raar gezicht als je bediend wordt in een restaurant of zo.
.....We zitten nu op de vluchthaven van Kuala lumpur en vliegen zo naar medan, Indonesië. Lekker bij anti in de kampung slapen ( dorpje). Zal wel even afkicken worden na de luxe van Vietnam. Straks weer een gat om te piesen en een straal koud water of een emmer om te wassen... Maar heel leuk om anti en Ichal weer te zien, zij verheugen zich ook nu al. We gaan ook een paar nachtjes naar bukit lawang, uran utangs kijken met de meiden. daarna twee weken bottle beach, koh phangan, Thailand!!! Lekker weer bijkomen van al het reizen. Voorbereiden op de thuiskomst. Xxxx van ons allemaal en tot snel weer.

• 24 Januari 2014 - 09:20

Joke:

Veel leuker dan zonder tekst, wat een ervaring , liefs ook van Alex

• 24 Januari 2014 - 17:03

Dini:

Ik kreeg het koud toen ik het las. Veel plezier in Indonesie. lfs

• 24 Januari 2014 - 17:47

Esmeralda:

Lieve lieve Arda, Tijn en kids,

Wat ontzettend leuk om al deze blogjes te kunnen lezen. Volgens mij doet deze reis jullie allemaal erg goed, wat een avontuur voor de meiden ook! De foto's zijn genieten, ik kan me niet voorstellen hoeveel mooier het nog voor jullie in het echt moet zijn. Arda, heel erg grappig, ik kan gewoon per blogje zien hoeveel meer ontspannen je bent hihi! Geniet, geniet, geniet! Jullie hebben het meer dan verdiend. Heel veel plezier tijdens de rest van jullie reis!

Dikke kus voor jullie allemaal,
    Esmeralda

• 25 Januari 2014 - 08:31

Simone Dennis Tess En Levi:

Hoi buurtjes,

Heerlijk weer om jullie avonturen te lezen. Wat een avontuur meiden om op een boot te slapen, en ook nog op een scooter gezeten helemaal cool.

Hier alles goed geniet van de laatste weekjes want hier gaat het vriezen komende week

lfs en tot gauw

• 27 Januari 2014 - 15:24

Renée:

Wat een prachtige foto's van Halong Bay en wat zal het in werkelijkheid nog mooier zijn. Veel plezier bij Anti, lekker weer even uitrusten van het reizen. Zijn de meiden al weer veranderd, uiterlijk bedoel ik dan? Wat een belevenis. Geniet maar tot in het puntje van jullie tenen.
    Hier wil het maar niet winderen. Misschien dit weekend wat kouder.
    Liefs en knuffel.

Renée