Het laatste stukje - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Familie lentjes Cambodja en Vietnam - WaarBenJij.nu Het laatste stukje - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Familie lentjes Cambodja en Vietnam - WaarBenJij.nu

Het laatste stukje

Blijf op de hoogte en volg Familie lentjes

02 Februari 2014 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Lieve allemaal, het einde komt in zicht. We zijn een week in indonesie geweest. Alleen maar op Sumatra. We hebben bij anti gelogeerd, die nu een heel leuk klein huisje had in de kampung. Lekker om even in een huis te zijn. De meiden vonden het heerlijk en tyche noemde anti al gauw oma. Ichal, de neef van anti kwam veel langs daar met zijn vrouw tanti en zijn tweelingboys, die erg druk waren qua spel. Echt alleen maar stomme jongensdingen deden ze ( haha, citaat). We zijn met zijn allen naar een waterpark geweest en daarna met zijn allen 4 dagen naar bukit lawang, het orang oetan gebied langs de rivier. Voor onze vrienden een ware vakantie!! Leuk om te geven en elkaar veel te zien. Na 2 dagen kreeg Yara wel koorts daar. Zondag terug naar medan, want tanti moest werken maandag, anti moest nog wat dingen doen die wij fraude zouden noemen en de jongens moesten weer naar school. En het was ook mooi geweest na een week. Ons Indonesisch is echt snel weer verbeterd en we konden na een week weer de meeste gesprekken volgen en redelijk onszelf uitdrukken in Bahasa Indonesia.

Dinsdag een lange dag reizen. 03.00 opstaan, taxi, 2 vliegtuigen, taxi, 2 boten en toen 15 uur later waren we op ons eiland. Yara nog steeds koorts. We waren even erg bang voor dengue, maar na een ziekenhuisbezoek bleek het oorontsteking te zijn. Haar bloed was goed verder en nu met antibiotica knapt ze op. Ze heeft het hier nog lekker maar is ook wel weer toe aan thuis. Tijn en ik zouden nog wel wat eilanden kunnen pakken. We zijn qua energie een hoop opgeschoten, hebben onszelf en elkaar alle vier echt beter leren kennen en begrijpen maar voor we er weer helemaal zijn is er nog wel werk aan de winkel. Het idee van winterkleren wil er nog niet in. Yara wil hier al geeneens alleen een onderbroek aan zonder strijd....! En tyche heeft nu twee dagen diarree en poept elke broek die ze heeft onder. Haha, toch ook fijn als dat alleen een zwembroek is. Maar we hopen hier nog een jungle tochtje te doen, wellicht op een olifant, en nog lekker zwemmen in het heerlijke turqoise zeewater.
En dan de 10e naar bangkok. Nog effe shoppen op koh san road en dan naar huis!!!
Voor nu een dikke kus vanaf bottle beach, XXX van ons allemaal en tot snel!

• 02 Februari 2014 - 09:50

Renée:

Jullie maken daar wel het een en ander mee zeg. Van de orang oetan naar een nieuw eiland en zo'n lange reis. Hoe vonden de meisjes dat? Ook goed te horen dat Yara er zin in heeft weer naar huis te komen, al zou jullie dan nog wel wat eilanden willen bezoeken. Gelukkig geen dengue, ik moet er niet aan denken. Blij als ik jullie straks weer zie en de verhalen nog verder kan horen.

liefs en knuffel

Renée