Koh rong samloem - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Familie lentjes Cambodja en Vietnam - WaarBenJij.nu Koh rong samloem - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Familie lentjes Cambodja en Vietnam - WaarBenJij.nu

Koh rong samloem

Blijf op de hoogte en volg Familie lentjes

28 December 2013 | Cambodja, Preah Seihanouk

zo, nou, na een pinstoring allerlei bankbezoeken en telefoontjes deden onze passen het en konden we geld pinnen om te kunnen eten op ons eiland. Na een boottocht waar we bijna van de boot afgeschommeld waren ( meubilair schoof gewoon van links naar rechts haha), zijn we op koh rong samloem. ( sorry, ik doe niet aan hoofdletters, ik typ dit op de telefoon. En de foto's krijg ik ook niet op volgorde..?!)
Onderweg hebben Yara en tijn nog gesnorkeld en daarna alle backpacks en onszelf via een klein rubber bootje droog overgekregen. Heerlijk wit zand, tent op het strand.... Blauwe heldere zee. Biertje? Als we hier niet leren loslaten word ik Monnik!


Monnik dan maar... Get. Valt niet mee. Het eiland heeft het fijnste witte zand dat ik ooit gezien heb, onze tent op het strand, naast een klein in zee uitmondend stroompje waar tyche heerlijk inplonst. Tara heeft al een vriendinnetje, jampha en al il wilde was thuis zijn... Tjonge zeg, wat moet je daar nou mee..? Ik was zo moe, op het eiland was veel wind en dat ging spoken in mijn hoofd. Ik was te moe om al verder te reizen en alles leek een belachelijk stom idee en te moeial, gevaarlijk, ver weg en nog meer beren op de weg.... gOED!
We ontdekten dat als je 20 minuten door het oerwoud ging, je aan de andere kant van het eiland kwam, waar minder wind stond en waar wel die rustig kabbelende golfjes en totale stilte aanwezig waren. Door het oerwoud vinden ze heel spannend! Tyche brulde het uit als de cicaden te hard loeiden. We hebben hornbills gezien en waterbuffels en een paar grote termietenheuvels.
Elke middag zakte de storm, dus konden we terug naar onze kant. De meiden speelden heerlijk met jampha en safan, hielpen mee vissen, of Yara hielp jampha met haar klusjes in het guesthouse. De meiden voelen zich thuis.
Zaterdag zouden we naar het hoofdstadje gaan om een sportdag te geven aan de net nieuwe lokale school. Ik had allemaal spullen van thuis meegenomen, diploma's gemaakt enzo maar.... Het stormde te hard en de boten gingen niet. Balen zeg!!! En we konden niet afmelden want het telefoonnummer bleek niet goed, geen internet .. Nou ja, de locale gaven aan dat het zo werkt in Cambodja, dus dat zij er vast niet zo mee zaten..
Voor mij was ik echter wel klaar met de steeds hardere wind. We klapperden onze tent uit en de Kids konden niet meer kleuren of een spelletje doen. Bovendien zat er zwarte roet door de lucht . We besloten die dag weg te gaan van het eiland. Vanmiddag de boot op.

  • 01 Januari 2014 - 12:46

    Louise:

    hoi, Yara ik heb de foto's gezien, heel mooi! ik zou daar ook nu wel willen zijn en nog een gelukkig nieuwjaar!!!!! liefs, louise.

  • 01 Januari 2014 - 12:52

    Rob Van Raamsdonk:

    Arda, mooi verslag, leuk om te lezen. Blijf genieten ;-)

  • 01 Januari 2014 - 14:17

    Joke ( En Alex):

    Fijn iets te lezen over jullie. Nog even afkicken voor jou Arda, begrijp ik, maar bij de kinderen gaat dat snel. Het lukt jou ook nog wel Arda, ook jij komt in de ruststand. Wat een mooie foto's. Hier vanmiddag met de familie bij elkaar voor de nieuwjaarswensen, vreemd zonder jullie. Jullie ook een heel goed 2014 gewenst, liefs Joke

  • 02 Januari 2014 - 12:55

    Renée:

    Wat een genot om jullie te zien in zo'n mooie omgeving en om te zien dat jullie lekker dingetjes met elkaar kunnen doen, zonder de stress van alle dag, dat moet wel tot een zen moment opleveren. Nog veel plezier met jullie verdere plannen en tot snel. Het was trouwens ook heel fijn om te skypen.

  • 03 Januari 2014 - 17:49

    Lisanne:

    Heel leuk om te lezen dat jullie het daar goed hebben! Flink blijven genieten en ik kijk al uit naar het volgende verslag! Xx

  • 05 Januari 2014 - 13:06

    Simone:

    Wat heerlijk, en eindelijk een moment om jullie verslagen te lezen. ooh genieten hoor, besef dat he? Het is hier regenachtig en wij gaan de rustige maand januari in, morgen allemaal weer de structuur in en naar school. Prachtige foto's. Het huis staat er nog en alles staat er prima bij:-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Familie lentjes

We gaan op reis! Yes.

Actief sinds 30 Nov. 2013
Verslag gelezen: 566
Totaal aantal bezoekers 7623

Voorgaande reizen:

15 December 2013 - 14 Februari 2014

Cambodja en Vietnam

Landen bezocht: